Aku

My photo
parit buntar, perak, Malaysia
kacak hansome baik dan comel itu aku

Wednesday, June 15, 2011

On Basikal!

 Assalamualaikum

 The Morning.
Matahari pagi tadi sangat larh seksi.. Bulat penuh lagi oren macam lukisan kanak-kanak tadika yang general tu..Selalunya aku akan dapat tengok awan yang oren-oren time petang nak senja dan senja ja..sangat larh cantik matahari bila oren terus aku terbayangkan Nobita tengah dating dengan Suzuka atas bukit sambil menanti matahari naik!wahhh! Romantik!...Jeles U!haha..Rugi la sapa yang tidoq lepas subuh tu...

Basikal Gagah.

Sejak aku dah belesen kereta nieh amat-amat larh segan aku nak kayuh basikal macam sekolah menngah dulu..tambah-tambah pulak lesen aku dah kompitenkan(xdak sticker P-pondan)..Lagi tak la aku nak kayuh basikal kan..Jadi untuk menikmati pagi yang indah aku paksa diri untuk mengayuh basikal comel nie. Aku rasa rugi sangat kalau lepas subuh aku tidoq balik even aku rasa tidoq lepas subuh tu satu nikmat!haha..Actually..nieh bukan basikal aku pun dan tak ada specifik basikal pon untuk aku..nieh basikal kesayangngan apak aku nieh! Aku main redah ja semua!haha..

Aku buat entri juga untuk kawan aku yang sungguh gigih mengayuh fixie dari penang ke johor.. u all just chek it out video nih okeyh!..Cheng dan Kawan Kayuh Fixie dari Penang ke JB

The Paddy Field
 Sumpah selama 19sengah tahun aku hidup dekat dunia nieh aku tak pernah masuk bendang/sawah padi! Tu pun kalau Hafiz nie tak bawak aku memang sampai bila-bila la kot aku nak merasa jalan atas batas bendang nieh! Sangat larh senang hati aku tengok dengan kehijauan pokok padi nieh! Aku teruih tarik nafas panjang-panjgan dan hold dalam-dalam sebelum aku "arrgghhh!!!" hembus balik..wahhh!segar sungguh udaranya!Habis habuk-habuk dalam hidung aku hilang.. Aku tahu kamu yang hidup dekat town tu mesti 'jeles'kan dengan aku sebab aku dah jijak kaki dekat bendangkan..Kan @Zulfikar Hazri kan??Jeles kan..haha.

Muhammad Hafiz Nor Ariffin
Perlu ke aku cerita pasal dia lagi? Ok lah aku kenalkan dengan kamu lagi..Hafiz nieh kawan baik aku sejak sekolah menengah lagi tapi masa form1 aku sangat larh benci dengan dia nieh..Rasa nak tumbuk ja muka dia setiap kali bukak mulut nak cerita pasal drangon ball dia! Sapa tak panas kan?? Kemon larh.aku dah masuk Form1 takan nak cerita pasal katun tu lagi kan. Cerita la pasal awek bethai lalat dekat pp tu ke..cerita pasal kawen-kawen ke..baru la boleh belagak besaq kan even baru masuk form1..(Saja nak nak cakap kat budak-budak yang berlagak dewasa diluar sana tu!bajet sangatkan!).

Hah..macam mana aku boleh jadi rapat dan kawan baik dengan dia ni pun tak tahu larh aku..Tapi dia memang bukan jenis yang berkira dengan kawan-kawan la..maybe sebab tu aku boleh rapat kut..Walaupun dia cakap kuat sampai nak pecah telinga dia tetap seorang 'sahabat' yang baik!ingat aku sebut 'sahabat' taw!.haha.. Ini belog perempuan ke??gedik-gedik nak cerita pasal bestie nieh?!haha..wtfish!

Parit Buntar
Ok!sikit demi sikit aku akan cerita pasal tempat tumpahnya darah ku ini!parit buntar..Tengok!bertapa jauhnya aku berbasikal pagi tadi bayangkan larh aku kayuh dari Alor setar nuh!

 Ada macam kawan aku dalam video tu dak?kuat kan dia kayuh dari Penang ke Johor dengna kayuh fixie tu?gila pa 800km dalam masa 6hari mau muntah hijau kalau aku nieh! Taniah buat @Irwann Cheng sekali lagi!Macam nieh la buat aku respect, bukan macam setengah orang tu.. Main fixie just nak ikot trend.."eh ko tak ada fixie, ko nieh ketinggalan zaman la beb" statement yang mintak kaki pada budak yang poser tu! Setakat nieh aku tengok ada 2-3 bijik fixie yag bekeliaran kat taman aku nih..

p/s:: Aku memang tak dak basikal sendiri sebab dulu aku punya basikal aku main campak-campak ja sampai barai abeh basikal tu..ntah kemana pergi dah pon aku tataw..dah besar macam nieh baru aku sedar yang aku tak pernah menghargai brang yang apak aku bagi kat aku.. Aku akan rasa nanti bila anak aku buat macam tu..
p/s':: sakit belakang aku kayuh basikal..tak sampai 130km pon..20km sebenarnya!haha..ok..aku ngaku aku tak sekuat itu!haha


4 comments:

  1. kelakar gila fom1 pon cite pasal dragon ball lagi. haha

    ReplyDelete
  2. bukan main hiperbola kan cite doraemon pun ada masuk. haha...

    hoh. cheng mmg gilaaaaaaaaaa.

    ReplyDelete
  3. 1 : macam mana kau tau aku akan baca entry ko yg ni?

    2. macam mana kau tau aku akan rasa bengkek bila baca ko masuk bendang sambil bernafas tanpa taik hidung?

    3. apsal gambar ko lawa2?

    4. kalau entry ko maintain best mcm ni, aku nak letak dalam bloglistlah blog ko. hahahahaha

    keep it up....

    ko ade ESP / 6sense eh? (puji sikit bagi kembang idung)

    ReplyDelete
  4. ShedaMeor:: Haha..yala...dia sembang drangon ball lagi..tapi aku dah sembang nak ada anak berapa time tu..haha

    KuraPura:: Haha..macam hg la kura nak tarik perhatian reader umo 2-3thun tu mesti la selitkan sikit crita2 depa tu..haha

    Zulfikar Hazri:: 1. Aku rasa mesti hg akan patah balik tengok menda apa la aku buat pulak kan,.sebab entry aku nieh pelik2 kan..

    2. Aku taw sebab aku tengok hg punya gaya aku tau hg memang dari town kan..so jeleskan?haha

    3. tak lawa pun sebenarnya..tapi konsep mata kita nieh kan memang reverse so realitinya memang tak lawa la..haha..

    4. gila pa aku dapat iktiraf larh..aku takot nanti aku sambung study aku tak sempat update ja belog nieh..(takdak laptop sendri)ok alasan aku kalau xdak idea..

    tapi aku tengok hg rajin ekk..setiap pagi mesti ada entri baru masuk!tegar betoi berbloging!

    ReplyDelete