Aku

My photo
parit buntar, perak, Malaysia
kacak hansome baik dan comel itu aku

Friday, May 27, 2011

The Sun

 Sedang asyik aku melayan makcik-pakcik kat petronas tadi tiba-tiba kak ida dan kak ikin (kakak petronas) menganggu aku yang tengah seronok isi minyak untuk makcik-pakcik tadi dan "wan-wan mai tengok nieh wan (langgit biru)" kata kak ida yang kalot sangat paksa aku tengok lanngit msa tu..

Mata aku terkenyit-kenyit masa tengok langgit biru tu.."kak...apa tu kakkk??" jawab aku segera.
"Hang amek la gambaq tu wann, kak ikin tak boleh tengok larh..silau.." sampuk kak ikin., Haa..tau pun silau..ingat mata aku nieh mata batman ke??..Haha.
 Selalunya aku memang akan bawak baby60 datang kerja sebab aku suka amek potrait shah saaid yang ensem dan mana la tau masa aku kerja tiba-tiba alein mendarat belakan petronas ke ada salji turun kat petronas ke who kwon kan.. Tapi hari ini aku tak bawak baby60 sebab aku lambat siap pagi (tertidoq kat toilet). So, kalut larh aku nak iron-iron unipom suma lagi kan..Tapi masa aku tak bawak la benda-benda menarik jadi..Lol dalam hati aku gelakkan diri sendiri..

Masa jadi fenomena nieh tengah-tengah hari dan jadi area-area parit buntar, taiping dan mybe nibung tebal sikit kut, ada tempat lain jadi juga sila ingatkan aku ya!Selama aku hidup memang aku tak pernah tengok so, jakun la sikit.. nasib baik la aku sempat rakamkan kejadian ni sebelum waktu Jumaat..dan dalam pukul tiga petang macam tu aku dah tak nampak kelibatnya lagi..

p/s:: Dalam pikiran aku hanya pikirkan positif, tak tahu la apa kata kamu kan.. Aku sangat-sangat noob pasal ilmu alam nieh..dan aku hanya berkata dalam hati "oh! betulla pagi tadikan hujan"..
kalau  kamu ada pandangan yang bercangah dan bernas sila utarakan ya!!

4 comments:

  1. Baby60 hg tak silau pulak tgk matahari ni...
    Dalam blik ayaq pon leh tertdoq LOL.
    aku tak paham hat yg last tu. "oh! betulla pagi tadikan hujan"...

    ReplyDelete
  2. baby60 aku pakai sun glasses larhh..ray ban lagi taw..ahah

    ha'ah..aku tertidoq sampai ayaq melimpah..

    yang statement last tu aku cakap ikot teori larh lily.kan lepas hujan kita ada can tgok rainbow..kapel2 pon boleh berdating bawah rainbow tu..haha

    ReplyDelete
  3. huhuhu.. bale.. sorry la.. ta twu np.. entry yg neh kn mcm de kureng sket la.. hhuhuu.. sorry.. ta twu np.. ta mcm salu.. and pastu cek ta phm pa yg sbnaqnya happen lam crita hq neh.. huhuhu.. so sorry~~.. :(

    ReplyDelete
  4. yela..entry nieh pasal fenomena pelangi keliling matahari tu..tu je kot..haha

    ReplyDelete