Aku

My photo
parit buntar, perak, Malaysia
kacak hansome baik dan comel itu aku

Thursday, May 19, 2011

Off Day!

Oh yeah!!Sempena hari  Khamis yang aku off kerja.. Memang hari untuk aku release tension..So aku releasekan tension aku dengan keluar jalan-jalan carik makan. . Aku bila tension nak makan ja kerja. Tengok larh aku pun dah tension dengan kegemokan sejak habis practikal nieh..

OH! Kamu yang follow entri-entri aku sebelum ini mesti tertanya-tanya siapa Kak Tulip yang aku selalu mention-mention kan. Dia, kawan sekolah aku, dari sekolah rendah lagi kami berkawan..Yea!dia sorang ja  perempuan yang berani kawan dengan aku yang sombong nieh.! Kalau perempuan lain tengok aku mesti benci punya! HAHA..Selain Kak Tulip, Khalil, Idham, Hafiz dan Muiz ada sekali. Mereka rakan rapat yang aku ada setakat ini..Ada sorang lagi (mamak). Tak dapat join sebab tak cuti..Sori brader memang kami nak gather2 time ang tak dak pun*

Breakfast di Nasi Lemak Sri Kuning 
 Haha.. nasi kuning nie memang jarang kita dengar maybe takdak kut di tempat kamu sebab kebanyakkan aku tanya "nasik kuning" semua tak tau..Semua cakap nasik kuning nie pulut kuning. TAK! bukan pulut.. Gila pa nak makan pulut kuning pagi-pagi?? Nasik biasa tapi munking dah dikuningkan dengan kunyit kot.. Haha..Kedai nasi kuning dah lama dah bukak sejak aku sekolah rendah lagi dan dah banyak kali aku rasa kedai nieh masuk paper. Kadang-kadang ada yang sangup datang dari jauh semata-mata nak sarapan disini...Nasib kami datang hari Khamis kalau datang weekends tak dapat larh nak "huahua" sampai sejam macam lepak dekat mapley..Kalau kamu singah Parit Buntar try sarapan disini ya!.

Along Caketiau
 Selalu aku bawak kamu makan dekat penang ja.. Kali nieh kat parit buntar pulak..Caketiua sini pun sama rancak jugak..Mula berniaga lepas asar agaknya sampai la malam. Memang tempat nieh jadi tumpuan orang ramai tak kira family tak pun muda-mudi macam kami. Udang dia banyak!.Sampai Gatai hidung aku makan udang. Dan aku sangat larh suka tempat nieh sebab silau dengan cahaya sunset..memang aku baru belajar dengan backlighting..

Sebenarnya aku tak kisah pun nak lepak mana, sedap ke tak tempat tu.. Cuma aku nak ialah dapat berkumpul dengan member-member lama. Sembang sampai abeh isu itu ini. Gelak kuat selagi orang tak kisah. Itu yang aku mahu..Tak guna kalau makan tempat mahal tapi semua serius kan.. Mesti la ada hiburan sikit, drop orang itu drop ini.. HAHAHA..Suka sangat bila aku tengok kawan-kawan gelak bukan senang nak jumpa kan! HAHA..
 Terima kasih pada @Khalil Amin yang belanaja kami dari pagi sampai petang. Sepatutnya aku yang keluar duit semua..!Terima kasih juga Muiz Aizat, Kak Tulip, Adik Tulip, Idham dan Hapiz. Haha.yeah! Adik aku ada tanya aku semalam.. @Sahir:: kenapa setiap kali gambaq-gambaq amcik tangkap mesti ada Hapiz??..
haha..Jawapan dia mudah ja larh.. Memang la kena ada Hapiz..ini kan Belog dia,,haha..melawak*..(kawan yang selalu ada even kami selalu bertengkar)..

p/s:: Taniah kepada Cik Eton kerana berjaya menghabiskan posting sebagai peyambut kelahiran sejak dari 3minggu lalu sehingga hari ini, hari last..Mulia sunguh kerja seorang nurse nieh bukan!dan mintak maaf sangat-sangat kalau ada terkasar bahasa yaw!

4 comments:

  1. hahaha.. congrates kt eton..

    ReplyDelete
  2. Mimiey::eton dah terer sambot anak..nnt nk beranak carik eton taw..
    ahaha

    ReplyDelete
  3. hahahahahaha.... at0k mu lerr bale.. abez klau dy da terer smbot ank.. 9t dy na branak swoh dy smbot sdrik la eykk??? kah3.... (maen2 jekk.. sorry kak..)

    ReplyDelete
  4. Mimiey:: yela...nanti eton sambot sendri ja..takyah susah
    ahhaa

    ReplyDelete