Aku

My photo
parit buntar, perak, Malaysia
kacak hansome baik dan comel itu aku

Wednesday, March 9, 2011

Penang Part 6# Jambatan Pulau Pinang

Sudah hampir 3 bulan aku hidup di Pulau Pinang, baru semalam aku naik jambatan ini rasanya. Tipu la aku cakap kalau orang Malaysia tak kenal jambatan yang gah nih! Sudah lama aku nak bergambar dengan jambatan ni. Tapi yela, selama ini mana ada kesempatan nak berhenti kereta kat atas ni. Lain la aku ada drebar. Ini pun aku naik motor GT hapiz.

Aku bukanla seorang yang tak reti naik motor cuma aku takdak lesen motor je, mak aku takot kalau adek beradek aku naek motor. Tengoklah dari abang aku yang sulung hingga adek aku yang darjah lima sorang pun tak dak lesen motor. Setakat ni Penang larh perjalanan aku naik motor tu pun jenuh aku pujuk mak aku yang aku nak sangat naik motor dengan hapiz nie!

Opppss!!Aku rasa aku tak patot cerita pasal moto sebab tajuk entri nie "Jambatan Pulau Pinang" bukannya "Balecan naek motor ke Pulau Penang" mahupun "motor GT hapiz kaler oren"kan..
Tapi yewla.. Kadang-kadang aku malu juga bila teman-teman lelaki aku sembang pasal motor dan aku jadi orang asing sebab aku hanya pandai duduk belakang je. Hahah.. Rugi ke remaja ku tak tak lesen motor?

p/s:: Memang dalam laut kat bwah jambatan tu. Tapi jangan la jadi bodoh terjun dari situ, dek kerana cinta bertepuk sebelah tangan.."kalau matakail panjang sejenkal jangan la uji lautan yang dalam belilah yang panjang!"

kamu-kamu juga mungkin terlepas
Penang Part 1# Queensbay
Penang Part 2# Shisha
Penang Part 3# Siakap Masak Lamprik 
Penang Part 4# Eton Berkurung
Penang Part 5# Pesta Layang-layang
Penang Part 7# Sunrise

2 comments:

  1. smart helmet brader nieh...cre dier amek lap pown cm pro jewp...hehe

    ReplyDelete