Aku

My photo
parit buntar, perak, Malaysia
kacak hansome baik dan comel itu aku

Tuesday, February 1, 2011

Penang Part 3 # Siakap Masak Lamprik!

 haaa..lama aku cuti update ini blog.. Tapi cuti aku dari online je. Sebaliknya aku tak cuti sebagai seorang operator yang berjaya. Malam ni baru aku ada mood nak buat entri pasal penang ni. Dah part yang ke3 rupanya.

Kali ni aku berjalan dengan kawan-kawan operator aku cari makan pulak. Orang kata kat penang kalau nak makan. Makan seefood dia sedap. Aku tak pulak pandai nak jugde pasal rasa ni. Bagi aku kalau ikan tahu la rasa ikan macam mana kalau ayam tahu rasa ayam macam mana..hahah. Apa aku dah merepek ni.

Malam itu juga malam pertama bagi kami makan lauk tak seperti kebiasaan kami selalu order nasik goreng tak pun nasik bujang padan la semua pon bujang lagi tak kisah la nasik bujang pun nasik bujang la asalkan kenyang dan jimat. Tapi malam tu semua tak dirancang pun nak order siakap masak lamprik. Ni mungkin sebab kami semua tergoda dengan pelayan yang amik order tu.

Memang awesam la yang amik order tu silap aku tak sempat nak minta no tepon dia.. Kalau tak memang hari-hari dah aku makan seafood. haha. Tapi tapela operator-operator ni semua baru masuk gaji memang patut meraikannya dengan makan besar.


Ni la yang amik order kami ni. Memang terpukau kami semua. HAWT bukan
si Eton goreng lagi sedap telor ni

Oleh kerana kami semua tak pernah makan macam nie yela. Sebelum ni mak bapak sponsor je mana la tahu harga makan-makan macam ni Nasik Bujang yela RM 1.50..Kami pun kutip la sorang RM25 cukup seratus. Nasib la tak sampai seratus pun. Lepas ni boleh la kami bajet-bajet balik. Pilih-pilih ikan ke. Kami pun tak tahu pula size ikan mempengaruhi harga, patut la pelayan ni beria je bagi ikan yang paling besar kat situ, ingat ke sebab kami semua kacak-kacak tapi nak katok kami pulak!. Kalau kami pilih ikan mungkin tak sampai RM50.

Haha. Apa-apa pun kami tak nyesal pun makan malam tu puas hati dan mungkin makan-makan akan datang akan lebih meriah jika lagi ramai yang join! Yang penting malam itu kami tak ambil shisha berjaya tahan nafsu(padahal service shisha memang takde).

p/s::kalau sapa-sapa yang berminat nak makan dengan aku lagi text la aku erk!mungkin ada tempat yang menarik kamu-kamu lebih tahu!haha

kamu-kamu juga mungkin terlepas
Penang Part 1# Queensbay
Penang Part 2# Shisha
Pernang Part 4# Eton Berkurung
Penang Part 5# Pesta Layang-layang
Penang Part 6# Jambatan Pulau Pinang
Penang Part 7# Sunrise

5 comments:

  1. aku prnah makan kat sini.
    tukang amik order memang suprb la..
    makan yg x sedap pon jadi sedap,hahaha
    tomyam potek!!haha, nyesal order

    ReplyDelete
  2. hahahahha
    mira2..hg dah penah makan kat sini??
    awat tak gtau aku!!!
    ahhaha
    kami tak sempat lari la...tukang amik order dia kejar..hahah

    ReplyDelete
  3. hehehehehehe . .. . love it!

    ReplyDelete
  4. cke ble part eton msak telor ag cdp . . hehehehehhe . . . credit 2 akk eton tuhh . .

    ReplyDelete
  5. hahahha
    anonymous-anonymous tengs ya!

    ReplyDelete